BEAUTY NUTRITION

BLOG

30.01.2019

Co jeść, aby przeciwdziałać depresji?

Sposób odżywiania się ma bezpośredni związek nie tylko z naszym stanem fizycznym, ale również z funkcjonowaniem mózgu i kondycją psychiczną.

Po jakie produkty więc sięgać, aby chronić się przed obniżonym nastrojem?

Ryby i orzechy

Odnotowano, że dieta zawierająca odpowiednią ilość wielonienasyconych kwasów tłuszczowych omega-3 (czyli bogata w produkty, takie jak ryby, orzechy) może wywierać korzystny efekt w przebiegu depresji.

Dane epidemiologiczne wskazują na zależność między spożyciem ryb w poszczególnych regionach świata, a występowaniem depresji. Zwiększona zachorowalność na depresję ma miejsce w regionach, w których występuje niskie spożycie kwasów omega-3.

Ryby, grzyby, mleko i przetwory mleczne, produkty wzbogacane o witaminę D

Jak wykazują badania, witamina D może spełniać protekcyjną rolę w przypadku chorób neurodegeneracyjnych i neuroimmunologicznych.

Warzywa i owoce

Niektórzy badacze w patologii związanej z chorobami psychicznymi upatrują działania wolnych rodników, na które szczególnie narażony jest ośrodkowy układ nerwowy. Stąd szczególną uwagę zwraca się współcześnie również na właściwą podaż witamin antyoksydacyjnych: A, E i C.

Szafran

Najdłużej znane są jego właściwości przeciwskurczowe, wspomagające trawienie, zwiększające apetyt oraz poprawiające nastrój.

Żeń szeń syberyjski

Ekstrakty bogate w fitosterole działają przeciwdepresyjnie.

Niniejsza informacja o użyciu plików Cookies jest częścią Polityki Prywatności.
Aby dowiedź się więcej o Beauty Nutrition oraz o tym jaki sposób chronimy informacje o użytkownikach strony beautynutrition.pl przeczytaj Politykę Prywatności.
Polityka cookies