BEAUTY NUTRITION

BLOG

01.04.2019

Dieta dla kobiety po 30 – podstawowe zasady

Wiele kobiet zauważa, że wraz z wiekiem coraz trudniej przychodzi im utrzymanie szczupłej figury. Jak dbać o linię po 30 roku życia bez wielkich wyrzeczeń? Czego nie może zabraknąć w naszym menu, by cieszyć się zdrowiem i atrakcyjnym ciałem? Jak wspomóc swój organizm codzienną dietą?

Pożywne i zdrowe śniadanie

Śniadanie to najważniejszy posiłek dnia – nie jest to utarty slogan, a fakt. Dlaczego warto jeść śniadanie? Dostarcza nam ono mnóstwa energii, rozkręca metabolizm i zapobiega późniejszym napadom głodu, chroniąc tym samym przed nadwagą! Bardzo prawdopodobne, że rezygnując z tego posiłku, zjemy znacznie bardziej obfity obiad lub kolację.

Co w takim razie warto zjeść o poranku? Dobrym wyborem będzie owsianka z cynamonem, jajecznica lub koktajl owocowy. Wielu dietetyków zaleca spożycie śniadania maksymalnie do 1,5h po przebudzeniu.

Stałe pory posiłków

Dlaczego warto jeść posiłki o regularnych godzinach? Organizm przyzwyczaja się do otrzymywania „paliwa” w wyznaczonych porach, dzięki czemu mamy mniejszą chęć podjadania, łatwiej też możemy kontrolować ilość przyjmowanych pokarmów, a tym samym łatwiej zachować zgrabną sylwetkę. Optymalnym rozwiązaniem jest spożywanie 3-5 posiłków dziennie co 3-3,5h.

Jedzenie bez pośpiechu

Jedzenie w biegu sprawia, że nie przeżuwamy dokładnie posiłków, połykamy zbyt duże kawałki, skutkiem czego nasz układ pokarmowy ma znacznie więcej pracy do wykonania. Jedząc szybko, często też jemy zdecydowanie za dużo, co ma zgubny wpływ na figurę. Jeśli chcemy więc cieszyć się smukłą sylwetką również po 30, warto jeść powoli i starannie przeżuwać każdy kęs – dzięki temu ośrodek sytości będzie miał czas na zasygnalizowanie nam, że głód został już zaspokojony.

Spożywanie jak najmniej przetworzonej żywności

Żywienie kobiet po 30 roku życia (i nie tylko!) powinno być oparte na jak najlepszych składnikach – unikajmy wysoko przetworzonych produktów, stawiając na świeże, bogate w składniki odżywcze pokarmy. Czego warto unikać? Parówek, słodkich płatków śniadaniowych, białego pieczywa, roślin strączkowych w puszkach czy gotowych dań do odgrzania w mikrofalówce.

Codzienna porcja warzyw i owoców

Warzywa i owoce to cenne źródło witamin i minerałów (potas, magnez, wapń, żelazo). Warto sięgać po nie każdego dnia, traktując produkty te, jako bazę naszej diety (zwłaszcza warzywa, które zawierają mniej węglowodanów, a więcej błonnika niż owoce). Które z tych produktów są najbardziej wartościowe? Z pewnością marchew, kapusta, rośliny strączkowe, czerwona papryka, szpinak, awokado, czarna porzeczka, cytryny, jabłka, śliwki.

Ograniczenie węglowodanów

30-latki powinny zwrócić szczególną uwagę na ilość węglowodanów w diecie. Co ograniczyć, a nawet wyeliminować? Słodkie napoje, batony, ciasta, ciastka, gotowe soki owocowe. Tradycyjny pszenny makaron warto zastąpić razowym, podobnie mąkę oraz ryż (brązowy jest równie smaczny, jak biały, a posiada o wiele więcej cennych składników).

Codzienne nawadnianie organizmu

Wykształcenie w sobie codziennego nawyku picia wody jest bardzo ważne. Dlaczego? Woda odgrywa bardzo ważną rolę w procesie trawienia, ułatwia pozbywanie się toksyn i sprawia, że nasz organizm znacznie lepiej funkcjonuje. Warto dodać, że niedobór wody sprzyja starzeniu się skóry, co jest istotne w przypadku 30-latek, którym zależy na zachowaniu jak najlepszego wyglądu mimo upływu czasu (to właśnie po 30 roku życia skóra zaczyna tracić elastyczność i sprężystość, co zresztą zauważa wiele pań).

Stosując się do powyższych zaleceń dietetycznych zachowamy zdrową, kobiecą sylwetkę na długi czas. Pamiętajmy, że dbać o siebie należy przez cały rok – dobre nawyki żywieniowe z pewnością szybko zaprocentują. Jeśli zależy Ci na profesjonalnej pomocy z zakresu żywienia, skontakuj się z nami.

Niniejsza informacja o użyciu plików Cookies jest częścią Polityki Prywatności.
Aby dowiedź się więcej o Beauty Nutrition oraz o tym jaki sposób chronimy informacje o użytkownikach strony beautynutrition.pl przeczytaj Politykę Prywatności.
Polityka cookies