BEAUTY NUTRITION

BLOG

05.03.2019

Dieta odchudzająca – jakie błędy najczęściej popełniamy?

Zbyt drastyczne ograniczenie kalorii

Drastyczne ograniczenie kalorii w codziennym menu to częsty błąd początkujących. Zbyt restrykcyjna dieta, oparta na dużym deficycie kalorycznym wcale nie przyspiesza odchudzania, a wręcz przeciwnie – powoduje, że nie chudniemy, bo organizm spowalnia procesy metaboliczne, zachowując energię na „czarną godzinę”.

Podjadanie między posiłkami

Każdy dietetyk zgodzi się ze stwierdzeniem, że „niewinne” podjadanie między wyznaczonymi porami posiłków może nie tylko zahamować proces chudnięcia, ale i spowodować przyrost wagi. Ten nawyk dostarcza nam sporo nadprogramowych, kalorii. Większość osób nie zdaje sobie sprawy, jak często i dużo podjada w ciągu dnia, robiąc to automatycznie podczas pracy przy komputerze, oglądania telewizji czy spotkań ze znajomymi. Nawet zdrowe alternatywy tradycyjnych przekąsek, takie jak suszone owoce czy orzechy w nadmiarze szkodzą naszej figurze.

Stosowanie szkodliwych monodiet

Na początku wyjaśnijmy, czym tak właściwie są monodiety. To tzw. diety jednoskładnikowe, które polegają na spożywaniu jednego rodzaju produktów (np. jogurtów, bananów, ryżu czy kapusty pod różną postacią) przez określony czas. Mimo że często powodują szybki spadek wagi (za sprawą głębokiego deficytu kalorycznego), to prawie zawsze prowadzą do efektu jojo. Dlaczego? Ponieważ są wyjątkowo niskoenergetyczne - będąc na monodiecie, nie tracimy tłuszczu, a jedynie wodę oraz tkankę mięśniową. Przy dłuższym stosowaniu mogą także doprowadzić do niedoborów pokarmowych, dlatego nie warto nawet ich próbować.

Spożywanie w nadmiarze produktów typu light

Produkty typu light i 0%, takie jak jogurty, mleko, czekolada, cola, ciasta możemy znaleźć praktycznie w każdym supermarkecie. Jednak nie są one wcale takie dietetyczne (często cukier zastąpiony jest słodzikami), jak wydaje się wielu osobom. będącym na diecie odchudzającej. Żywność light spożywana bez umiaru również tuczy i często zawiera tylko nieco mniej kalorii niż zwykłe ”nie odchudzone” produkty.

Codzienne ważenie się

Obsesyjne ważenie się każdego dnia nie sprawi, że szybciej stracimy na wadze – może jednak wywoływać frustrację, demotywować i zniechęcać do dalszego odchudzania się. Pamiętajmy, że to nie waga jest wyznacznikiem zdrowia i atrakcyjnego wyglądu, poza tym mięśnie ważą więcej niż tłuszcz. To, że liczba kilogramów nie spada, wcale nie oznacza, że ciało nie zmienia się na korzyść! W takim razie jak często należy się ważyć? Wystarczy raz na tydzień lub nawet raz na dwa tygodnie (najlepiej na czczo, zawsze o tej samej porze, wynik będzie wtedy najbardziej miarodajny).

Przyjmowanie wielu preparatów odchudzających

Środki na odchudzanie to droga na skróty. Niestety wiele osób mylnie sądzi, że tabletki przyspieszające metabolizm czy herbatki odchudzające sprawią, że zbędne kilogramy znikną raz na zawsze. Nie jest to oczywiście prawdą. Produkty tego rodzaju zwykle pomagają pozbyć się z organizmu jedynie wody, a ich nadmierne spożywanie przez długi czas może doprowadzić do biegunki, problemów z nerkami, sercem, a nawet śmierci.

Mamy nadzieję, że nasze wskazówki pomogą wam wyeliminować błędy żywieniowe i ułatwią spadek masy ciała bez efektu jojo. Pamiętajmy, że cierpliwość i systematyczność to nasi najwięksi sprzymierzeńcy w walce o lepszą figurę. Zapraszamy do skorzystania z indywidualnych porad dietetycznych i jadłospisów.

Niniejsza informacja o użyciu plików Cookies jest częścią Polityki Prywatności.
Aby dowiedź się więcej o Beauty Nutrition oraz o tym jaki sposób chronimy informacje o użytkownikach strony beautynutrition.pl przeczytaj Politykę Prywatności.
Polityka cookies