BEAUTY NUTRITION

BLOG

11.02.2019

Jak schudnąć po 40-tce?

Szczupła figura to dla wielu osób synonim zdrowia i atrakcyjności. Jednak, jak wiadomo, wraz z wiekiem nasz metabolizm stopniowo zwalnia, a skuteczne zgubienie nadprogramowych kilogramów staje się coraz trudniejsze. Jak schudnąć po 40-tce w rozsądny sposób bez katorżniczej diety i miliona wyrzeczeń? Czy to w ogóle możliwe?

Odpowiednia motywacja

Wielu dietetyków zgodzi się z twierdzeniem, że odchudzanie zaczyna się w głowie. Pozytywne nastawienie, silna motywacja to bardzo ważne elementy, które są kluczowe w osiągnięciu końcowego celu, jakim jest utrata zbędnych kilogramów. Ważne jest, aby motorem napędowym naszej walki z nadwagą była motywacja pochodząca z wewnątrz (np. chcę schudnąć, bo lubię być w formie) niż z zewnątrz (muszę schudnąć, bo rodzina krytykuje moją wagę).

Zmiana nawyków żywieniowych

Pamiętajmy, że aby skutecznie i trwale schudnąć (czyli bez tzw. efektu jojo) musimy na stałe zmienić swoje nawyki żywieniowe, a nie tylko na czas procesu odchudzania. Nasze menu musi składać się z pełnowartościowych dań przyrządzonych na bazie jak najmniej przetworzonych produktów (im krótszy skład na etykiecie, tym lepiej!).

Regularne spożywanie posiłków

Jedzenie 4-5 posiłków dziennie o stałych porach to klucz do sukcesu – organizm przyzwyczajony do otrzymywania dawki kalorii w danych godzinach nie będzie miał potrzeby tworzenia zapasów. Dzięki temu ominą nas też napady wilczego głodu, kiedy to sięgamy po to, co akurat mamy pod ręką (często są to niezdrowe przekąski, pełne cukru i tzw. pustych kalorii).

Produkty bogate w błonnik

Błonnik skutecznie wspomaga odchudzanie, reguluje pracę jelit, zapobiega występowaniu zaparć, obniża poziom cukru we krwi i usuwa toksyny z organizmu, dlatego warto wprowadzić go na stałe do swojego codziennego menu. Jakie produkty są bogate w błonnik? M.in. nasiona lnu, fasola, groch, otręby, chleb żytni pełnoziarnisty, kasze, jabłka, gruszki czy suszone śliwki.

Codzienne nawadnianie organizmu

Stosując dietę odchudzającą, nie można zapominać o piciu każdego dnia 1,5 – 2l wody, która przyspiesza procesy metaboliczne i sprawia, że czujemy się bardziej syci. Znanym trikiem jest wypicie szklanki wody przed obiadem – bardzo prawdopodobne, że nie zjemy już dokładki lub deseru.

Zdrowe przekąski zamiast słodyczy

Słodkie batoniki, babeczki, drożdżówki, ciasta domowej roboty i inne wysokokaloryczne łakocie warto zamienić na zdrowe i równie smaczne przekąski, takie jak orzechy, bakalie czy ulubione owoce, z których można przyrządzić wiele pysznych deserów. Bądźmy świadomi, że nadmiar cukru w diecie, to jeden z głównych powodów przybierania na wadze (nie tylko w średnim wieku).

Regularna aktywność fizyczna

Wiele osób po 40-tce, które zmagają się z nadwagą, prowadzi siedzący tryb życia i nie ma w ogóle dobrej kondycji. Systematyczne uprawianie sportów to (oprócz zbilansowanej diety) bardzo ważny element w procesie odchudzania. Aktywność fizyczna przyspiesza spadek masy ciała i podkręca nasz metabolizm, dlatego nie można zapominać o codziennej dawce ruchu. Na początek mogą to być dłuższe spacery, nordic walking, jazda na rowerze, pływanie lub inna dyscyplina, która sprawia nam przyjemność – warto wybrać aktywność, do której nie musimy się zmuszać (nie możemy traktować wysiłku fizycznego jako kary).

Mamy nadzieję, że nasze wskazówki okażą się dla was przydatne i pozwolą na powrót do młodzieńczej, smukłej sylwetki. Jeśli potrzebujecie wsparcia i pomocy specjalisty, z pewnością warto skorzystać z usług naszych dietetyków, którzy wskażą wam, jakie błędy żywieniowe popełniacie oraz przygotują spersonalizowaną dietę.

Niniejsza informacja o użyciu plików Cookies jest częścią Polityki Prywatności.
Aby dowiedź się więcej o Beauty Nutrition oraz o tym jaki sposób chronimy informacje o użytkownikach strony beautynutrition.pl przeczytaj Politykę Prywatności.
Polityka cookies