BEAUTY NUTRITION

BLOG

15.01.2019

Siedzący tryb życia - co jeść, by nie przytyć?

Praca za biurkiem w połączeniu z poruszaniem się autem i spędzaniem wieczorów na wygodnej kanapie to prosta droga do nadprogramowych kilogramów. Siedzący tryb życia przyczynia się do epidemii nadwagi i otyłości. Czasem niewielkie zmiany w jadłospisie i codziennych nawykach mogą sprawić, że szczęśliwie ominie Cię ten problem. Co oraz jak jeść, aby nie przytyć, spędzając dużą część dnia przed ekranem komputera? Koniecznie przeczytaj poniższe porady!

Śniadanie to podstawa

Śniadanie jest najważniejszym posiłkiem w ciągu dnia. Niestety, często jemy je w biegu, nie zwracając uwagi na to, co właściwie wkładamy do ust. Wielu z nas zupełnie rezygnuje z pożywienia na rzecz choćby gorącej kawy. Takie rozwiązania mogą mieć poważne konsekwencje dla naszego zdrowia. Śniadanie, jedzone w biegu, przyczynia się do faktu, że pochłaniamy więcej pożywienia. Sięgamy po wszystko, co jest w zasięgu ręki i często nie kontrolujemy ilości pochłanianego jedzenia. Całkowita rezygnacja ze śniadania również może mieć opłakane skutki i odbić się na naszych jedzeniowych przyzwyczajeniach w dalszej części dnia. Niejedzenie posiłku rano sprawi, że:

  • Twój metabolizm zwolni ze względu na brak odpowiedniej dawki węglowodanów, przez co zacznie szybciej odkładać tłuszcz,
  • spadnie Twoja odporność na stres, pamięć oraz koncentracja,
  • chętniej sięgniesz po niezdrowe przekąski, a wieczorem możesz borykać się z niepohamowanym głodem,
  • trudno będzie Ci zwalczyć pojawiającą się senność,
  • nabawisz się choroby wrzodowej, spowodowanej nadmierną produkcją soków żołądkowych.

Rozpoczęcie pracy z pełnym brzuchem to najlepsze, co możesz zrobić. Spróbuj wygospodarować kilka minut pomiędzy szykowaniem się do pracy a ubieraniem dzieci i poświęć je na zjedzenie śniadania z prawdziwego znaczenia.

Wprowadź błonnik do swojej diety

Błonnik to świetny oręż w walce o smukłą sylwetkę. Jego działanie sprowadza się do oczyszczania jelit ze wszystkiego, co nie powinno tam zalegać. Oprócz tego spowalnia on wchłanianie węglowodanów i zapobiega wahaniom poziomu cukru we krwi, dzięki czemu dłużej jesteśmy syci.

Błonnik pokarmowy odnajdziesz w owocach i warzywach. Do codziennej diety warto wprowadzić bób, białą i czerwoną fasolę, fasolę szparagową, groch czy korzeń pietruszki. Jako przekąski świetnie sprawdzają się owoce suszone, orzechy oraz świeże jagody, jeżyny, porzeczki czy maliny. Oprócz tego błonnik zawierają zboża: kasza jęczmienna, gryczana, ryż brązowy, płatki pszenne i żytnie, otręby, sezam.

Regularność i ruch

Regularne przyjmowanie posiłków również pomoże Ci utrzymać smukłą sylwetkę. Spożywaj 4-5 małych posiłków w ciągu dnia o stałych porach. Dzięki temu Twój organizm będzie korzystał z całej dostarczonej energii bez obaw, że nie dostanie kolejnej porcji. Nieregularne jedzenie prowadzi do odkładania tkanki tłuszczowej “na zapas”. Twoje ciało “boi się”, że kolejnej dawki energii może nie otrzymać, dlatego też odkłada to, co otrzymał wcześniej w postaci znienawidzonych boczków czy oponki.

Ruch, ćwiczenia, wysiłek fizyczny - bez tego trudno walczyć o smukłą sylwetkę. Siedzący tryb życia nie ułatwia sprawy, jednak nawet niewielkie zmiany mogą przynieść rezultaty. Zamień auto na autobus i wysiadaj przystanek wcześniej przed punktem docelowym. W ten sposób urządzisz sobie krótki, ale intensywny spacer. Rower to również świetne rozwiązanie, dzięki któremu poprawisz kondycję.

Po powrocie do domu zrezygnuj z siedzenia przed telewizorem. Zorganizuj rodzinny spacer, umów się z przyjaciółką na bieganie lub nordic walking, wybierz się z partnerem na basen. Te drobne zmiany szybko przyniosą pożądane rezultaty, a Ty odkryjesz, jaka forma aktywności fizycznej przynosi Ci najwięcej satysfakcji.

Siedzący tryb życia to przekleństwo XXI wieku, jednak możemy walczyć z jego skutkami. Wciąż nie wiesz, jak komponować odpowiednie posiłki? Dieta indywidualna online to coś dla Ciebie! Skontaktuj się z nami i rozpocznij zmiany w swoim życiu.

 

Niniejsza informacja o użyciu plików Cookies jest częścią Polityki Prywatności.
Aby dowiedź się więcej o Beauty Nutrition oraz o tym jaki sposób chronimy informacje o użytkownikach strony beautynutrition.pl przeczytaj Politykę Prywatności.
Polityka cookies